Masal

Yok hayır, nasıl yazarsam yazayım dışında kalıyorum masalın. Doğal bir şey bu. Bir masalda yaşamıyorum, Antalya'da yaşıyorum. Bir masala ev sahipliği yapabilecek en son yer. Ya da en son zaman mı? Ama masalların ne zaman geçtiğini bilmeyiz ki... Öyle bir zaman yoksa, o masalların geçtiği dünyalar hiç varolmadıysa nasıl düşünüldü/yaratıldı?

Bence herkes bir masalın içinde yaşıyordu bir zamanlar. -ya da herkes kendi masalının başkahramanıydı, evet olmuşken böyle olsun değil mi?- Sonra bir olay oldu. Masal dünyasından kovulduk. (Kovulduk deyince, cennetten kovulmayı hatırlatmasın size. Çünkü masal dünyası cennet olamaz.) Ceza olarak bizi bu dünyaya attılar,  diyecektim ama dünya gayet güzel, sorun dünyada değil başka bir şeyde. Hah, ceza olarak bizi insan mı yaptılar yoksa? Ama masallardakiler insan değil mi sanki? Sorun ne o zaman? Sorun 20-21. yüzyıla kadar hayatta kalmış olmamız mı? Yine zamana geldim. Bilemiyorum bir yere vardıramıyorum. Sorunun nedenini bir türlü bulamıyorum. 

Yorumlar

  1. Öyle yapay öyle zavallı ki bu sorun , insana kendi yapaylaşma sürecini anlatır gibi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğin, dünyaya değilde insana ait olan sorun, insanın kendi içselliğindeki çatışmaysa, tutarsızlıksa, kayboluşsa, karanlıksa bunun yapay olduğunu düşünüyorum. Bugün biz bu yapaylığın doğal sonuçlarıyız belki ama bunu kendimize biz yaptık. Kendimize koca koca hedefler koyduk, kasalar inşa ettik, ansiklopediler yazdık. Politikayı da ekonomiyi de psikolojiyi de biz yarattık. Eğer bu sorun toplumun içinde ki hoşnutsuzluk, yoksulluk, güvensizlikse e bunu da biz yarattık. Yüzyıllar sürdü belki ama biz yaptık.
      Peki sen "yine zamana geldim" derken ne demek istedin ?

      Sil
    2. Buna yanıt vermenin zamanı tam şu an, çünkü o yapaylığı sonuna kadar hissettiğim bir akşamdı benim için. Teşekkürler.

      (Benim "yine zamana geldim"den kastım, yazının başında sorunun zaman olmadığını söylememe karşın sonunda yine o noktaya dönmüş olmamdı.)

      Sil

Yorum Gönder

yazı sende ne uyandırdı?