Kayıtlar

Temmuz, 2017 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

fortuna favet fortibus ya da 'mutluluk yürekli olana yakışır'

Başına buyruk olmak diye bir şey var. Ben de başına buyrukgillerdenim, evet. Çünkü başka bir yol düşünemiyorum. Yani bu bedende, bu zihin, bu kalp ve bu ruhla yaşayan ben olduğuma göre, ya neye buyruk olacaktım ki acaba? Bunun diğer adı, kimilerinin işine gelmese de, aslında saygı Kendine saygısı olanın esasında çok temel olarak hayatına, deneyimlerine, bunlara verdiği cevaplara ve yine bunların içinden geçerken ne alıp ne vererek çıktığına saygısı var. Yoksa ne anlamı var bunca vakit doldurmanın bu Küre'nin üstünde ki? Alacaksın, vereceksin, değişeceksin, değiştireceksin... Zaten bunların biri olmadan ötekisi de olmuyor. Evrenin yasaları gereği. İstersen kütlenin korunumu yasasıyla açıkla ister çekim yasasıyla, çok da şey değil. Ee ne diyorduk biz? Hah, fortuna favet fortibus. Yani, talih cesurdan yanadır. Aynı cümleyi Yalın şarkısında ne diye söylemiş, 'mutluluk yürekli olana yakışır'. Ona da eyvallah. Bizim Latince olanının delikanlıcasını sarf etmiş muhterem. Çok ...