fortuna favet fortibus ya da 'mutluluk yürekli olana yakışır'
Başına buyruk olmak diye bir şey var. Ben de başına buyrukgillerdenim, evet. Çünkü başka bir yol düşünemiyorum. Yani bu bedende, bu zihin, bu kalp ve bu ruhla yaşayan ben olduğuma göre, ya neye buyruk olacaktım ki acaba?
Bunun diğer adı, kimilerinin işine gelmese de, aslında saygı Kendine saygısı olanın esasında çok temel olarak hayatına, deneyimlerine, bunlara verdiği cevaplara ve yine bunların içinden geçerken ne alıp ne vererek çıktığına saygısı var. Yoksa ne anlamı var bunca vakit doldurmanın bu Küre'nin üstünde ki? Alacaksın, vereceksin, değişeceksin, değiştireceksin... Zaten bunların biri olmadan ötekisi de olmuyor. Evrenin yasaları gereği. İstersen kütlenin korunumu yasasıyla açıkla ister çekim yasasıyla, çok da şey değil.
Ee ne diyorduk biz?
Hah, fortuna favet fortibus. Yani, talih cesurdan yanadır. Aynı cümleyi Yalın şarkısında ne diye söylemiş, 'mutluluk yürekli olana yakışır'. Ona da eyvallah. Bizim Latince olanının delikanlıcasını sarf etmiş muhterem. Çok da iyi olmuş.
'Cesaret ne?' geliyor tam da buracıkta. Cesaretin önemli bir kısmı o başına buyrukluğun kendisiyse, çok daha önemli bir kısmı da bu başına buyrukluğun kendisini ortaya koymakta, açığa çıkarmakta (manifestation). Çünkü aslında neyi nasıl yaptığını dillendirdiğinde, başkalarına neyin nasıl yapılacağını anlatmış ya da dayatmış olmuyorsun. Hatta tam da tersi. Çünkü hiç ama hiç kimse başkasına bir şey öğretemez. Bu yüzden bunu yapmanın asıl kutsallığı tam da tersine insanlara kişisel deneyimlerin ne kadar biricik, özel, tekil ve gelip geçici olabildiğini gösterip onları kendi biricikliğinin arayışına teşvik etmekten başka bir şey olmuyor. Sonra cesaret elden ele... Tıpkı, küçükken oraya buraya çarptığımızda oluşan morluk ve yeşilliklerin de birer cesaret nişanesi olması gibi. Eğer vücudunda onlardan taşıyorsan, cesurca bir şey yapmış ve onun bedelini ödemiş olmalısın, değil mi? Peki bir kez bunu yaptınsa dünyayla paylaşmamak niye ki? İşte tam bu sebepten, katmerli cesurluklar biriktirmek için marifetmiş gibi aklıma geleni yazıyorum. Sonra bi bakıyorum, hakikaten marifet oluyor.
Bunun diğer adı, kimilerinin işine gelmese de, aslında saygı Kendine saygısı olanın esasında çok temel olarak hayatına, deneyimlerine, bunlara verdiği cevaplara ve yine bunların içinden geçerken ne alıp ne vererek çıktığına saygısı var. Yoksa ne anlamı var bunca vakit doldurmanın bu Küre'nin üstünde ki? Alacaksın, vereceksin, değişeceksin, değiştireceksin... Zaten bunların biri olmadan ötekisi de olmuyor. Evrenin yasaları gereği. İstersen kütlenin korunumu yasasıyla açıkla ister çekim yasasıyla, çok da şey değil.
Ee ne diyorduk biz?
Hah, fortuna favet fortibus. Yani, talih cesurdan yanadır. Aynı cümleyi Yalın şarkısında ne diye söylemiş, 'mutluluk yürekli olana yakışır'. Ona da eyvallah. Bizim Latince olanının delikanlıcasını sarf etmiş muhterem. Çok da iyi olmuş.
'Cesaret ne?' geliyor tam da buracıkta. Cesaretin önemli bir kısmı o başına buyrukluğun kendisiyse, çok daha önemli bir kısmı da bu başına buyrukluğun kendisini ortaya koymakta, açığa çıkarmakta (manifestation). Çünkü aslında neyi nasıl yaptığını dillendirdiğinde, başkalarına neyin nasıl yapılacağını anlatmış ya da dayatmış olmuyorsun. Hatta tam da tersi. Çünkü hiç ama hiç kimse başkasına bir şey öğretemez. Bu yüzden bunu yapmanın asıl kutsallığı tam da tersine insanlara kişisel deneyimlerin ne kadar biricik, özel, tekil ve gelip geçici olabildiğini gösterip onları kendi biricikliğinin arayışına teşvik etmekten başka bir şey olmuyor. Sonra cesaret elden ele... Tıpkı, küçükken oraya buraya çarptığımızda oluşan morluk ve yeşilliklerin de birer cesaret nişanesi olması gibi. Eğer vücudunda onlardan taşıyorsan, cesurca bir şey yapmış ve onun bedelini ödemiş olmalısın, değil mi? Peki bir kez bunu yaptınsa dünyayla paylaşmamak niye ki? İşte tam bu sebepten, katmerli cesurluklar biriktirmek için marifetmiş gibi aklıma geleni yazıyorum. Sonra bi bakıyorum, hakikaten marifet oluyor.
çok güzel konu... umarım dönüp yazıyı uzatmaya zamanın olur
YanıtlaSilAkıl bu dolaylarda dolanıyor bu aralar. Devamı gelir. :)
Sil