Aktivist Hareket


Gördüğüm, duyduğum, yaşadığım olayların pek çoğunun bende bıraktığı izleri aktarıyorum burda, bu blogda evet ama şunu fark ettim ki hayatımda belli bi önceliği olan şeylerden hiç bahsetmemişim.

Dünya, yaratıldığı ilk zamanlarda daha güzeldi, su götürmez bir gerçek. Özellikle şu inorganik insan egemenliği kendini daha çok hissettirdikçe doğalından git gide uzaklaşıyor dünyanın hali ve işleyişi. Ama biz, yani doğayı katlettikçe oturduğu dalı kesen insan ırkı bu yaptığımızı kendi sorumluluğumuza alarak bunu paylaşmazsak, daha da kötüye gideceğimiz ve sistemin kendi kendini eninde sonunda yok edeceği de aşikar. Öyleyse, daha iyiye ulaşabilmek için; sağlıklı, mutlu, huzurlu bireyler olabilmemiz için bu git gide büyüyen aktivist harekete katılmamız gerekiyor.

Peki insanın doğayı yenme çabası sadece çevreyi mi etkiliyor? Elbette hayır. Bundan, bunların hiçbirini hak etmeyen hayvanlar da etkileniyor tabii ki. Bu eğilim (doğayı da kontrol etme, egemenliği altına alma eğilimi) hayvanlara şiddet, kötü bakım, onları önemsememe olarak çıkıyor karşımıza. Oysa bana sorarsanız insandan daha değerli yaratıklar onlar. Özellikle son yıllarda artan hayvan tecavüzleri, git gide psikolojik durumu saçmalaşan toplumun en büyük kanıtlarından biri. Ama buna da tepkimizi gösterebiliriz!


Bir şeylerden bahsettik, ekosistemlerin gördüğü zararları oluşturan olduğumuz kadar düzeltecek olanın da biz olduğunu anlatmaya çalıştık. Peki, bunlar için önce insanları kazanmamız gerekmiyor mu? Yalnız Türkiye'de değil, dünyada aşağılanan, hor görülen, "hasta" diye nitelendirilen LGBTT (Lezbiyen Gay Biseksüel Travesti, Transseksüel) insanlara ne olacak peki? İnsan hakları dediğinizde bülbüller gibi ötecek insanlar arasında LGBTT'nin hastalık, bozukluk olduğunu düşünen insanlara rastlamak ufak bi olasılık mı sanıyorsunuz? Özellikle son yıllarda örtbas edilen saldırılar, muhafazakar düşüncenin git gide sindirtildiğini göstermiyor mu sizce de? Buna da dur diyebiliriz, sen de bizimle olursan tabii!



"...Bana hayalperest diyebilirsin
Ama yalnız değilim
Umarım bir gün sen de bize katılırsın
Ve dünya birlik içinde yaşar..."

John Lennon-Imagine (Hayal Et)


Buraya elbette oluşumların ve toplulukların hepsini aktaramam ama temel olan ve eleştirel yaklaşımını zenginleştirecek olan birkaç site yazabilirim:


Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) Türkiye sayfası

TEMA Vakfı

Greenpeace'in Türkiye sayfası

Avaaz'ın Türkiye sayfası

Üniversiteli gençlerin kurduğu genç çevre platformlarından birisi

Yeşiller Partisi

LGBTT Haber Portalı Kaos GL

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Zor Zamanlardan Geçmenin Şaşırtıcı Yararı" - HuffPost'tan Çeviri

Ne güzeldir