Hoşgörü (TDK) : Her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği kadar hoş görme durumu, müsamaha, tolerans.

Sahi, hoşgörüden bahsederken bunun bir kusrun varlığını belirttiğinin farkında olmak gerek. Yani "Aslında bir eksiğin, kusurun var ama ben seni yine de hoşgörüyorum." denmiş oluyor. Dolayısıyla, Antakya'dan bahsederken hoşgörü kenti demek çok da yerinde bir ifade olmayacaktır. Arap, Kürt, Ermeni, Türkler birbirlerine hoşgörülü değiller. Çünkü zaten mensup oldukları milletten kaynaklanan bir üstünlükleri olmadığı gibi, hoşgörülecek bir eksiklikleri de yok birbirlerinden.

Önceki gün, Arap filoloğu Mahmut Ağbaht ile yapılan söyleşide aklımda kalan önemli noktalardan biriydi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Zor Zamanlardan Geçmenin Şaşırtıcı Yararı" - HuffPost'tan Çeviri

Ne güzeldir