Hoşgel İntifada Yayınevi!



İleri Haber'den ( http://ilerihaber.org/yeni-bir-yayinevi-intifada/867/ ) okuduğuma göre yeni bir yayınevi kuruluyormuş: İntifada Yayınevi.


Arap, İran ve Kürdistan coğrafyasına odaklanan, bölgemizin devrimci ve ilerici birikimini ülkemize taşıyabilecek bir yayınevi olarak kuruldu, diyor!


Bölge dillerinden çeviriler ağırlıkta olacak, diyor!


Konular siyasetten tarihe, edebiyattan sanata, sinemadan futbola, mutfağa kadar uzanacak, diyor!


Bölgenin toplumsal mücadeleleri, başta işçi sınıfının ve sol hareketin tarihi ve güncel tartışmaları, Filistin ve Kürt halklarının kendi kaderini tayin mücadeleleri ayrıcalıklı bir yere sahip olacak yayınlarımızda, diyor!


Maşrek'in Sol ve Devrim geçmişi, diyor!


Töbe Bismillah ne diyor bunlar, böyle!

Velhasıl fena halde heyecanlandım ben.


Küçük Not: Önümüzdeki dönem planlarında keşke bölgenin yazar ve araştırmacılarına daha fazla yer verselermiş. Malum bizde alerji var, en ufak bir Oryantalizmde her yerimiz kızarıp şişiyor, mazallah! Ha önemli Batılı araştırmacılar var elbette, onları yadsımıyorum da ülkede daha az çeviri imkanı bulanları yayınlasalar tatlı olur diyorum sadece.


Amaaan, ben heyecandan ne dediğimi mi biliyorum! Yehuuu!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Zor Zamanlardan Geçmenin Şaşırtıcı Yararı" - HuffPost'tan Çeviri

Ne güzeldir