Olan malzemeleri değil de, olmayanları sayarak verdiğim bir yemek tarifi

Günümüzde bir şeyi mümkün kılmanın sırrı onun gerçek olması için gerekli şeyleri oldurmak değil, onun gerçekleşmesinin önündeki engelleri tanımak ve kaldırmak daha ziyade. Üstelik bu hiç de pasif bir rol değil, bir yapma hali yine söz konusu; sadece başka bir formda.

O kadar çok şey "var" ki dünyada, bu durum buradan kaynaklanıyor işte. Eskisi gibi bir yokluk, kıtlık (her anlamda) çağında değiliz. "Var" olanlar arasından seçimler yapıp kalanları ayıklayabilince istediğimize ulaşmış oluyoruz. Hatta daha da ileri gidiyorum, esasında sahip olup da eksikliğini hissettiğimiz şeyleri de ancak diğer şeylerden ayırdığımızda gerçekten hayatımızda görebiliyoruz.

Bu da, bir şeylerin "var olması"yla "var edilmesi" arasında farka götürebilir bizi. Var olmaları yetmiyor, bizim var etmemiz gerekiyor onları. Bu da birçok diğer şeyi "yok ederek" oluyor.

Yapmak istediklerimin çoğu, daha önce yapmış olduğum şeyler. Pek öyle daha önce deneyimlemediğim bir şeylerin peşinde değilim. Bu yüzden onlar için nelerin gerekli olduğunu zaten önceki seferlerden biliyorum. Ama onların bir araya gelirken nelerin de ortamda olmaması gerektiğine çok dikkat etmem gerekiyor. Sanki içinde olan malzemeleri değil de, olmayanları sayarak yemeğin tarifini vermek gibi.

Bu yüzden çıkarılması geeken şeyleri tanımlama sürecindeyim. Sonra birer birer o blokajlar kalkacak ve istediklerim yine kendiliğinden hayatımda var olacak. Amen.

Yorumlar

  1. Peki yapmak istediğin ve daha önce yapmış oldukların için aşılması gereken engeller ve koşulların bugün için ne kadarı geçerli? Değişmesi, eklenmesi-çıkarılması gereken şeyler varsa bunları bütüncül olarak nasıl tanımlayabiliriz?

    YanıtlaSil
  2. Faydalı sorular oldu bunlar, teşekkür ederim. Sanırım o kaldırılması gereken engellerin bir kısmı zamandan bağımsız olarak oradalar o yüzden geçerlilikleri devam ediyor. Ama belki de o zamanki hali sürdür(e?)memiş olmanın dayandığı sebepler tam da o zaman gözden kaçmış ya da belki güncelde ortaya çıkmış başka koşullara işaret ediyor olabilir. Bu konuda gözü açık tutmakta fayda var.

    Bunları bütüncül tanımlamak her durum için öznel olacaktır bence, tek tek incelenmeli. Temelde izlenecek yöntemse, koşullanmalardan özgürleşmek olsa gerek. Zaten hayatımıza davetsiz giren şeyler, bu yazıda geçen "var"lık durumu yaratan şeyler bana kalırsa çoğunlukla parçası olduğumuz insan yapımı ekosistemden gelen koşullanmalar. Bunları ne kadar aşsak, yok edecek o kadar az şey kalır geriye.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yazı sende ne uyandırdı?

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Zor Zamanlardan Geçmenin Şaşırtıcı Yararı" - HuffPost'tan Çeviri

Ne güzeldir