Endometriyozis teşhisi alacak gibi oldum, almadım.
En son geçen ay adet olduğumda yaşadığım korkunç ağrılar sonucu Elvan'ın beni kendi arabamla işyerinden eve getirmesinden ve benim saatler boyu evde kıvranarak yatıp zar zor kendime gelebilmemden sonra, jinekoloğa gitmeyi bir kez daha denemeye karar verdim.
Saatler boyu ağrıdan ağlamaklı halde kıvranarak yatmak arkadaşlar, anlatması kolay, yaşaması baya dramatik. Her ay. Aynı miktarda. Dramatik.
Bugün randevu günüydü. Sokağa çıkma yasağı olduğu için polislerin beni durduracağı ve benim muzaffer bir edayla randevu mesajını göstereceğim anı çok bekledim ama yolda çevirme falan olmadı.
Öncelikle o kadar da kötü bir doktor görüşmesi değildi. Ama benim bir gün öncesinde özenle hazırladığım kağıtta yazanların ne kadarını orada anlatabildiğim tartışılır. Kendimi biraz hayal kırıklığına uğrattım bu konuda çünkü gayet proaktif, kendinden emin ve talepkar olacağımı zannederken yine pasif ve duyduklarıyla yetinen bir moda girdim.
Kısa konuşmadan sonra ilk kez pelvik değil de vajinal ultrason yapıldı. Yumurtalıklarda bir şey görünmüyor ama rahimde bir et parçası göze çarpıyordu.
Doktor, şikayetlerim de hesaba katılınca endometriyozis ihtimali üzerinde durmaya karar verdi, ki benim de uzun zamandır tahminim o yöndeydi ama artık jinekologlardan pek ümitli değildim. Bir kadının bu tanıyı almasının ortalama 8 yıl sürebildiğini düşünebiliyor musunuz? İnanması güç ama malesef öyle.
Ek olarak istediği kan testinin beklediğimiz yönde çıkması durumunda sorunun kaynağının endometriyozis olduğu ihtimalinin güçleneceği ve bunun üzerinden bir tedavi planına başlayacağımızı söyledi ve planı anlatmaya başladı. Evet bilin bakalım o tedavi planı ne? Tabii ki doğum kontrol hapı.
Doktor doğum kontrol hapının düzenleyiciliği ve pratik faydalarını anlatırken hiçbir şey yokmuş gibi dinlemeye devam ettim ve sonunda evet yalnız ben doğum kontrol hapı kullanacağımı düşünmüyorum dedim.
Tabii ki hepsi değilse, en azından birçok doktorda olduğu gibi doktorum sağlığım ve bedenimle ilgili kendime ait bir fikrim olmasından hoşnutsuz biçimde biraz bunu konuştuk ve ben çok da etkili olmayan bir şekilde kendimce sebeplerimi anlatmaya çalıştım. Neyse bu kısmı çok uzatmadık ama hem kan testinin sonucu, hem de endometriyal duvarın döngüde denk geldiği günde olması beklenen normal kalınlığının azalması gerektiğinden ötürü (anlamadınız değil mi burayı hiç... boşverin şimdilik) benim bir sonraki adetim biter bitmez tekrar ultrasonla bakılması gerektiğinden, bir sonraki görüşme için sözleştik ve ben de gergin ve öfkeli biçimde oradan çıkmış oldum.
Bakalım işler nasıl devam edecek...
Yorumlar
Yorum Gönder
yazı sende ne uyandırdı?