Sihir yok, sihirbazlar var.

Sihirbazın gösteriyi yapmasının birkaç koşulu vardır. İlki, numarayı izlemeye gelen kişideki kandırılma isteğidir. Bunun bir illüzyon olduğunu bilmesine rağmen, kendini anın ihtişamına kaptırmak ister o. Sihirbazın bundan çıkarı da olsa olsa izleyenin gözünde yakaladığı an'lık şaşırma haline şahitlik etmek olabilir. Olan bitenin kitlelere teşhiri ise, şovu daha büyük bir boyuta taşıyandır ve simülasyonu oluşturan da bizzat odur. 

Yorumlar

  1. tamda dün bloğunu inceliyordum. kısa ve güzel bir yazı olmuş. tespitlerin şaşırtıcı

    YanıtlaSil
  2. Kavramlar illüzyondur. Heyhat, ki illüzyon da bir kavram.
    Sihir yoksa sihirli sözcükler de yoktur. Sözcükler dünyasındaki gösteriyi sunan sanatçı da sihirbaz mıdır?

    YanıtlaSil
  3. Tam da öyledir, ki başka şansı olmamacasına sihirbazdır o.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

yazı sende ne uyandırdı?

Bu blogdaki popüler yayınlar

"Zor Zamanlardan Geçmenin Şaşırtıcı Yararı" - HuffPost'tan Çeviri

Ne güzeldir