Sihir yok, sihirbazlar var.
Sihirbazın gösteriyi yapmasının birkaç koşulu vardır. İlki,
numarayı izlemeye gelen kişideki kandırılma isteğidir. Bunun bir illüzyon
olduğunu bilmesine rağmen, kendini anın ihtişamına kaptırmak ister o.
Sihirbazın bundan çıkarı da olsa olsa izleyenin gözünde yakaladığı an'lık
şaşırma haline şahitlik etmek olabilir. Olan bitenin kitlelere teşhiri ise,
şovu daha büyük bir boyuta taşıyandır ve simülasyonu oluşturan da bizzat odur.
tamda dün bloğunu inceliyordum. kısa ve güzel bir yazı olmuş. tespitlerin şaşırtıcı
YanıtlaSilHoşgeldin! Yorumun için teşekkür ederim
SilKavramlar illüzyondur. Heyhat, ki illüzyon da bir kavram.
YanıtlaSilSihir yoksa sihirli sözcükler de yoktur. Sözcükler dünyasındaki gösteriyi sunan sanatçı da sihirbaz mıdır?
Tam da öyledir, ki başka şansı olmamacasına sihirbazdır o.
YanıtlaSil